Савченко сім років тому: конфлікти з Міноборони й інша війна

У 2009 році ще невідома всій Україні льотчиця Надія Савченко отримала довгоочікуваний диплом Харківського університету повітряних сил імені Кожедуба.

Сьогодні ми вирішили опублікувати його знову. Можливо історія, розказана сім років тому, допоможе сьогодні зрозуміти неоднозначні вчинки Савченко-політика. Сообщает politinfo.com.ua

Дівчина, яка мріяла літати
Після закінчення школи киянка Надія Савченко твердо вирішила, що хоче стати військовою льотчицею. Надія зупинила вибір на Харківському університеті повітряних сил імені Кожедуба. У приймальній комісії дівчину зустріли у штики – зараховувати в елітні війська її не хотіли. Кілька років поспіль Савченко безуспішно намагалася вступити до вишу. У результаті їй сказали, що візьмуть учитися, лишень якщо вона відслужить в армії. Так у 22 роки Надя почала військову кар’єру.

– Спочатку я служила радисткою, – розповідала Надія. – Робота біля телефонного апарату – це не для мене. Через кілька місяців я вирішила перевестися в інший рід військ. Обрала повітряно-десантні війська. Усе-таки ближче до неба. Пішла проситися до командира. Тоді формувався перший контрактний батальйон. Комбат вирішив позбутися мене. Він поставив умови – якщо я пробіжу 15 кілометрів із 15 кілограмовим рюкзаком десантника і не пасуватиму задніх перед чоловіками, то він мене візьме до себе служити. Він навіть подумати не міг, що я впораюся. Так я перевелася у ВДВ.

Під час служби в десантних військах Надія на рівних із чоловіками бігала багатогодинні кроси, займалася рукопашним боєм, стріляла з найрізноманітнішої зброї і стрибала з парашутом.

– Я зробила 18 стрибків, але це не багато. Я знаю жінок, у яких стрибків значно більше, – розповідала Надія.

Перша війна
Півроку Надя провела в іракському місті Ес-Сувейра, де розташовувався український миротворчий контингент. Була автоматницею. Прикривала задній люк БТРа.

– На війні нікому нічого не доводила, просто виконувала свою роботу, щоб її не робили за мене інші, – розповідала Надія. – Страшно жодного разу не було. Навпаки, дуже сподобалася буря в пустелі. Там земля червоного кольору, і коли починається буря, то здіймається пил і все навколо стає одного кольору. На відстані витягнутої руки вже нічого не видно. Приголомшливе видовище.

Савченко так і не відповіла, чи доводилося їй стріляти на поразку. Вона вважає це питання некоректним. Ось про баталії в кабінетах Міноборони розповідає охоче.

– Коли повернулася до України, довелося домагатися дозволу вступити на льотний факультет у Міністерстві оборони, – розповідала Надія. – Я поступила і добре провчилася два курси. Потім мене списали з льотної служби через конфлікт. Причому списали з формулюванням «не годна до вильотів» і до того ж звільнили зі Збройних сил України. Я домагалася в Міністерстві оборони, щоб мене поновили. Але коли я повернулася, то мене списали ще раз, так і не дозволивши спробувати, що таке самостійний політ. Я знову відновилася, але тепер уже не як штурман.

Савченко зізнавалася, що їй хочеться бути не штурманом, а льотчиком. Самою сидіти за штурвалом і керувати літаком. Вона мріяла літати на військовому бомбардувальнику СУ-24, але на шляху в небо була перешкода.

– Мені кажуть, що я жінка, і мені потрібно народжувати дітей, а не літати на СУ-24, – розповідала Надя. – Загалом медкомісія не забороняє жінкам займатися таким видом діяльності, але наші офіцери вважають, що жінкам там не місце.

Не жіночий характер
Савченко зізнавалася, що в її житті дуже багато схожого зі сюжетом фільму «Солдат Джейн». І перш за все це взаємини з чоловіками. Їй довго доводилося доказувати, що вона може служити з ними на рівних.

– Коли я прийшла в десант, то спочатку з мене сміялися і не сприймали навсправжки – згадувала Надія. – Дехто намагався загравати. Але потім, коли я показала, що серйозно захоплююся зброєю, військовими науками, то ситуація змінилася. У результаті я служила із хлопцями як товариш, і з часом вони стали мене сприймати на рівних. Але все одно в кожному новому місці доводиться доказувати право на нормальне ставлення. Жінок в армії сприймають як щось дивовижне. Виходить, що коли дівчина йде вчитися бухгалтером – це нормально, а коли хоче служити в армії – це якась неординарна подія. Якби жінок, які служать в армії, сприймали як нормальне явище, то нам було б значно легше.


На курсі з Надею навчалися 39 хлопців. Більшість із них молодші і з набагато меншим бойовим досвідом. Відгуки про однокурсницю – лише позитивні. Хлопці майже хором зізнавалися, що сприймали Надію як сестру, а деякі, сміючись, уточнювали – «як брата». Курсанти не соромились звернутися до дівчини за порадою і допомогою – від дрібних життєвих проблем до військових хитрощів.


А сама Надія сприймала хлопців виключно як колег. Зізнавалася, що ні з ким не зустрічається і взагалі не думає про романтичні стосунки і створення сім’ї.


– Я не хочу зараз створювати сім’ю – зізнавалась Надія. – Для мене зараз у житті найголовніше – небо. Якщо я літатиму, то цього буде цілком достатньо, щоб я була щаслива.


PS
Зараз Надія Савченко замість неба штурмує політичні висоти. Шлях до них виявився важче, ніж до військової служби: через полон, голодування, ув’язнення, суд. На відміну від багатьох політиків, вона спочатку стала Героєм України, а вже потім виступала з трибуни в парламенті і вела політичні переговори. Нестандартний початок, нестандартний шлях. Та й самі політичні рішення Надії Савченко від стандартів далекі.


Зараз Савченко вирішила йти своїм шляхом – вийшла з «Батьківщини» і готує власний політичний проект. Це вже вчинок не військові людини, а політика. Тепер, разом з правом розпоряджатися своєю політичною долею, Савченко повністю відповідає і за свої помилки. У політиці все як в небі – чим вище ти злітаєш, тим більш руйнівними може бути падіння.

    Blogger Comment

0 коментарі:

Дописати коментар